ЗАЩО ДА ИЗПОЛЗВАТЕ SMS МАРКЕТИНГ И КАК ЩЕ УВЕЛИЧИТЕ ВАШИТЕ ПРОДАЖБИ
Малко думи как започна всичко.
Масовото навлизане на интернет в домакинства и фирми, наложи предизвикателства на специалистите по маркетинг, които се трудиха за да създават нови, ефективни инструменти за насърчаване на продукти и услуги. В неисовия темп на развитие, на вече класически методи, като и-мейл маркетинг и.т.н. някъде в края на 90-те години се появи за пръв път и SMS MAРКЕТИНГ.
Що е SMS MAРКЕТИНГ ?
SMS MAРКЕТИНГ е един онлайн инструмент за ДИРЕКТНО излъчване, който може да бъде използван от всички компании, независимо от тяхната сфера на компетентност и позволява масовото изпращане на SmS съобщения към мобилни телефони. Можете да рекламирате оферти, нови продукти, клонове, да уведомите ваши членове за събития и.т.н. Приложенията са неограничени, а процедурата е проста и ползите многобройни.
Как става цялата процедура?
Първото, което трябва да направите е една безплатна регистрация на нашия сайт , за да създадете един нов клиентски акаунт, това можете да го направите натискайки тук. След това, 'качвате' телефонните мобилни номера, които имате на ваше разположение и купувайки пакета от съобщения, от който се нуждаете, можете да стартирате изпращането на желаните SmS.
Ако сте програмист или собственик на уеб страница ви даваме и възможност за свързване чрез http api ,което можете да изтеглите натискайки тук, за автоматизирани изпращания. Даваме ви един пример. Да речем, че имате страница, в която един посетител може да се регистрира като член. С приключването на регистрацията на потребителя, вашата уеб страница би могла да изпрати автоматично едно благодарно SmS. Приложенията както можете да си представите са безбройни.
Защо да използвам SMS MAРКЕТИНГ за насърчаването на моите продукти и/или моите услуги?
-
SMS MAРКЕТИНГ е най- ефикасното международно електронно средство, със среден добив 15% (проучване от enpocket.com) . Това много просто означава, че за за всеки изпратени 100 SmS има 15 души, които отговарят. Разликата с други практики като например с Email маркетинг е огромна, тьй като конкретно за email добивът е 1 за всеки 1000 email.
-
Въз основа на измервания е доказано, че 27% от sms се препращат (проучване от enpocket.com) на приятелски номера, нещо което означава 27% допълнителна публичност без никакъв разход.
-
Представлява единственото средство, при което публичността е ДИРЕКТНА (съдържанието на съобщението се чете за няколко минути).
-
Има много ниска цена и съотношението цена/добив е изключително.
-
Процеса на използването му е много прост.
-
Тази услуга има възможност да функционира онлайн с вашата уеб страница, вашия акаунт във facebook, вашия blog, програмата CRM, която имате инсталирна във вашия компютър и по този начин да създадете един много силен съюзник на вашата фирма.
Защо да използвам SMS MAРКЕТИНГ чрез internet, а да не използвам някой пакет от съобщения от една мобилна компания?
Технологиите, които се използват в SMS маркетинг се различават от технологиите на мобилните компании. За нас основните разлики са:
-
Чрез websms.bg имате възможност да смените полето на подателя. Това означава, че получателят когато получи SmS от вас няма да види, че то е изпратено от някой номер, но може да види името на вашата фирма или например вашия стационарен телефон
-
Чрез websms.bg можете да изпратите големи SmS до 459 знака
-
Само websms.bg ви дава възможност да изпратите знаци на кирилица във вашите съобщения
-
В системата на websms.bg ще намерите много автоматизирани процедури за ваше улеснение, също така и една изключително функционална и лесна система за управление
-
Няма нужда да сте фирма, за да имате сътрудничество с нас, а процедурата за стартиране на вашия акаунт става за няколко минути
По какви критерии да избера подходяща фирма и по какъв начин се различават фирмите помежду си?
След едно задълбочено проучване стигнахме до извода и ви представяме най- значителните критерии за избор на компании за масово изпращане на SmS съобщения.
-
Цена
Преди да стартирате едно сътрудничество било добре да отделите малко време за търсене на ценови листи на всяка една от компаните. Някои компании начисляват цена на SmS, а някои с разход на единица. Всъщност и двата случая представляват крайния разход /съобщение, обаче за ваше улеснение ще ви дадем един пример така, че винаги да бъдете внимателни при вашия избор.
Компания, която таксува на SmS заявява в нейната ценова листа че 1000 SmS струват 30 лева. Втора компания заявява, че 1000 кредита струват също 30 лева, обаче цената на SmS е 0.8 кредита. Това означава, че втората компания е 20% по- изгодна от първата. Съответно ако таксуваше 1.2 кредита / SmS щеше да бъде 20% по- скъпа. -
Поддържане на кирилица
Множина биха счели, че е очевидно обаче не всички компании поддържат кирилица в техните съобщения. -
Брой на знаците, които могат да бъдат използвани в един SmS
Повечето компании изчисляват 1 SmS на 160 знака, има обаче някои, които ще ви кажат, че можете да използвате 160 знака на 1 SmS само ако изпратите латински знаци, ако обаче изпратите кирилица, тогава 1 SmS се изчислява на 70 знака. -
Поддържане на големи SmS съобщения (concatenated SmS)
Тези съобщения са по- големи от 160 знака. Ако се нуждаете от такъв тип съобщения хубаво е да намерите фирма, която ги поддържа. -
Поддържане на всички мрежи и номера в преносимост
Още една услуга, която трябва да уточните е дали фирмата за масово изпращане на SmS, която избрахте поддържа не само всички мрежи, но и всеки вид преносимост (*преносимост възможност да се запази вашият номер в който и оператор да е издаден този номер). -
Скорост на отговор и контрол на възможностите на компании
Разбира се, всички компании ще говорят за своите услуги с най- добрите думи. За вашата сигурност е разумно да направите някои проучвания, преди да започнете сътрудничество с дадена компания за масово изпращане на SmS съобщения. Един прост начин, който никой няма да ви откаже е да поискате няколко тестови SmS и да изпратите 8-10 съобщения на номера от различни мрежи и номера с преносимост (да, ние също в началото мислехме, че е дадено, обаче понеже е различна процедура превръща тази подкрепа от компаниите по- трудна), за да изчислите скоростта на отговор и възможността за изпращане на съобщения към номера с преносимост. Дори ако започнете едно такова сътрудничество се налага заедно с всички останали номера, с които разполагате да включите и няколко от вашата близка среда, така че всяко едно изпращане да бъде и една процедура на контрол на ефективността и на качеството на услугите, на които се радвате. -
Поддръжка HLR request
Не се плашете от заглавието. HLR request е възможност операторът на SmS да ви информира за статуса на един номер, н.п. дали е извън обхват, дали телефона е изключен, дали номера не е валиден, към коя мрежа принадлежи и.т.н. Този инструмент е особено полезен за контрол на рапорти на вашите съобщения. Ако например сте имали едно неуспешно съобщение, използвайки HLR request, можете да потвърдите статуса на номера или да намерите някой проблем, който евентуално е създаден при изпращането. -
Обслужване на клиенти и подкрепа
Търсейки сме срещали компании, които се специализират в обслужване на масово изпращане на съобщения и някои други, които имат конкретната функция като една допълнителна услуга в тяхната дейност.Ако сте от хората, които се интересуват от директно и най-напред правилно обслужване, съветваме ви да зададете няколко въпроса преди стартирането на сътрудничество, за да можете с оглед нашето проучване да определите степента на специализация на всяка една компания.
Какво трябва да направя, за да създам една успешна SmS кампания?
Вашето насърчаване чрез съобщения към мобилни телефони, е инструментът, който ще нотифицира вашите услуги и/или продукти на потенциални клиенти. Желаете вашето съобщение да направи възможно най- добро впечатление и поради тази причина ви показваме какво трябва да направите и от какво да избягате, така че да имате възможно най- големия резонанс на вашата публика.
-
Класифицирайте вашите номера с критерии
Не е възможно да изпращате например един продукт, който засяга жени на номера, чиито собственици са мъже. -
Създайте едно умно съобщение
Много е важно да разберете че вашето съобщение трябва да е уникално. Да е разбираемо и да има въображение. Отделете време за да създадете нещо, което ще направи впечатление и ще има по- голямо въздействие. -
Внимавайте в колко часа става изпращането
Винаги имайте впредвид, че обедните часове, вечерите или рано сутрин са малко трудни часове за повечето хора. -
Не изпращайте постоянно SmS на едни и същи получатели
Една много лоша практика е да изпращате едно и също съобщение много пъти на същите получатели. Единственото, което ще спечелите по този начин, е вашите членове да поискат да бъде изключен техния номер от списъка. -
Когато някой поиска от вас да не получава друг път SmS, изключете го от вашия списък
Всеки един има право да избира от къде иска да получава актуализации. Дори някой да е поискал да получава SmS от вас, има и правото да смени мнението си. Ако някой поиска от вас да бъде изключен неговия номер, уважете го, защото иначе има основание да си потърси правата по съдебен път.
И за да приключим...
Съществуват нови технологии и прогресивни решения за всички фирми. Няма вълшебна рецепта, но има избори, които създават възможности и е във вашите ръце да ги търсите, да ги проучвате и да се възползвате от тях. Някои практики идват и си отиват, някои други се консолидират и изглежда че SMS MAРКЕТИНГ дойде за да остане...